INFORMATIE OVER LEVERTIJDEN T.G.V. HET CORONAVIRUS

Laatste update: Dinsdag 26-5 '20 17:20



Bedankt voor je aandacht
Je kunt ons enorm helpen met het verwerken van orders en mail door extreem goed op te letten wat je bestelt, een order wijzigen, annuleren of retour sturen kost al snel 5 tot 10 keer meer werk dan een "gewone" bestelling. We merken dat veel klanten hier al rekening mee houden, hiervoor dank.


Leveringen
Maandag was het extreem druk bij Megekko, (waarschijnlijk hebben veel van onze klanten besloten hun vakantiegeld te besteden aan een nieuwe computer). Dit heeft als gevolg dat een beperkt aantal orders vertraagd is. Bij PostNL was het ook erg druk en dit heeft erin geresulteerd dat PostNL slechts 50% van alle zendingen afgelopen nacht heeft kunnen verwerken, bovendien is PostNL getroffen door een IT storing. Het kan dus zijn dat je pakketje vertraging heeft opgelopen.
Vandaag (dinsdag) werkt Megekko weer op maximale bezetting en worden er ondanks de drukte geen noemenswaardige vertragingen verwacht, zodat je je bestelling woensdag zou kunnen verwachten. Megekko heeft geen extra informatie over specifieke pakketjes anders dan de informatie die je zelf op kunt vragen middels track and trace (controleer ook je spambox).


E-mailverkeer
Op de klantenservice is er momenteel een kleine achterstand met het verwerken van mail, de oudste mails zijn van vandaag 10:15, wij verwachten niet dat de achterstand morgen (dinsdag) teruggebracht zal zijn tot binnen de streeftijd van 2 uur (dit is tijdens kantoortijd). Woensdag verwachten weer binnen de 2 uur te kunnen antwoorden.
Geen reactie gehad terwijl dit wel had gemoeten volgens deze update?, controleer dan je spambox, het komt helaas regelmatig voor dat onze mailtjes in een spambox terecht komen.


Vervoerders
Ondanks dat Megekko er in geslaagd is alle pakketten op tijd aan te bieden bij onze vervoerders PostNL en DHL is dit geen garantie dat je je pakket op tijd ontvangt. Zowel PostNL als DHL geven aan dat het momenteel bijzonder druk is, echter het lijkt er op dat het steeds beter gaat met de bezorging. De kans is dus klein maar nog altijd aanwezig dat je je pakketjes niet op tijd ontvangt. Megekko heeft geen extra informatie over specifieke pakketjes anders dan de informatie die je zelf op kunt vragen middels track and trace (controleer ook je spambox).


Statement van PostNL
PostNL heeft speciaal voor onze klanten een statement opgesteld waarin ze aangeven wat de gevolgen zijn voor de huidige situatie. PostNL brief


Tracking code
Als je een tracking code van ons ontvangen hebt (zo niet, kijk ook even in je spambox), dan is het niet zinvol om bij ons te informeren naar de status.
Je kunt dan terecht bij PostNL of DHL. Heb je een tracking code maar vermoed je dat je pakket is kwijtgeraakt omdat je al meerdere dagen niks meer hebt vernomen, dan is het wel zinvol contact op te nemen.


Zending gedeeltelijk ontvangen?
Door de drukte bij PostNL kan het voorkomen dat je één dag een gedeelte van een zending ontvangt en op een andere dag de rest, dit kun je controleren door naar de track and trace site van PostNL te gaan. Bovenaan de webpagina lijkt het alsof PostNL aangeeft dat je alles al ontvangen hebt maar als je naar beneden scrollt zal mogelijk blijken dat er nog één of meerdere leveringen openstaan.


Retouren, reparaties en garanties
De afdeling retouren is de afgelopen weken extra opgeschaald om de groeiende vraag aan retouren te verwerken, door de Coronadrukte is het aantal aanvragen meer dan verdubbeld, we hebben inmiddels voldoende bezetting voor het huidige aantal aanvragen maar we hebben nog een achterstand in te halen.
30 dagen retour
Heb je gebruik gemaakt van onze 30 dagen retourregeling? Momenteel zijn we gevorderd tot 14 mei met het afhandelen van retouren.
Garantie claims
Heb je gebruik gemaakt van een garantie claim ivm een defect binnen garantietijd dan zijn we momenteel gevorderd tot 14 mei met het in behandeling nemen van je defecte product. Rest ons geen andere optie dan het doorsturen van jouw product naar een fabrikant dan moet je rekening houden met extra vertraging ivm Corona maatregelen.
Mail verkeer
Heb je onze retouren afdeling een mailtje gestuurd dan is ook hier momenteel een achterstand, de oudste mailtjes die nog beantwoord moeten worden zijn van woensdag 20 mei 16:00

We waarderen het dat de meeste klanten wat extra geduld op kunnen brengen nu de verwerking van retouren mogelijk wat langer duurt.


Overige info
Megekko is in de gelukkige omstandigheid dat we toevallig in februari zijn opgeschaald met een extra vervoerder. Hierdoor is onze verzendcapaciteit bijna verdubbeld. Ook maken we gebruik van veel oproepkrachten die als gevolg van de coronacrisis meer tijd hebben om te werken, waardoor we er in slagen de achterstand voor jou te beperken.


Hoe kan het dat Megekko nog zo veel kan leveren?
Toen we in januari de eerste signalen kregen dat er tekorten zouden gaan komen hebben we ons magazijn helemaal volgeladen. Van deze extra voorraden profiteren we nu. Veel producten zijn daarom nog prima leverbaar. Uitzonderingen hierop zijn webcams en andere producten zoals monitoren en laptops..


Bezoeken
Megekko bezoeken behoort niet tot de mogelijkheden. Alleen bezoekers met een afspraak en een dringende noodzaak worden toegelaten.


We willen je verder bedanken voor het vertrouwen in onze webshop. Het is sinds 14 maart ongelooflijk druk, maar we zijn extra gemotiveerd om iedereen toch zo snel mogelijk te helpen. Dit alles zodat je snel aan de gang kunt met je producten, die we tegen normale prijzen blijven leveren. Ook is er veel begrip van klanten voor de vertragingen bij PostNL, DHL en onze klantenservice, dat waarderen we ten zeerste.


Adri Broos,
Directeur Megekko BV


Bezig met zoeken...
Je bent nog niet ingelogd
✖︎
E-mail adres:
Wachtwoord:
Registreren

✖︎
Sluiten
*